Donderdag 28 mei

28 mei 2015 - La Fresneda, Spanje

Vandaag was de bedoeling om naar de waterval te lopen alleen onderweg is er geen schaduw en we weten van gister dat de zon goed kan branden hier. Ook de temperatuur gast vandaag nog een graadje omhooG. Daar komt nog bij dat Jan met zijn teen nog niet in het water kan. Het wordt wel beter. Dus wat gaan we dan doen. Mooi weer en warm hier op de camping dan is er maar een optie........het strand. Nu hadden we al gehoord dat je hier met auto het strand op kan rijden, nou dat Willemse wel eens meemaken. We hebben er voor gekozen om dan ook maar het uiterste puntje van de Delta te gaan bezoeken. De heenreis was prachtig.
We moesten allebeide even aan Wiebe denken, mooi om met de motor door te rijden. Toeval wil dat we daarna wel 6 motorrijders zagen.
We waren in apresco waren we de route kwijt, door de stad en toen de TomTom er maar bij gehaald. We waren wel een stuk op de goede weg geweest maar nu wisten we het zeker.
We kwamen door de delta, allemaal water op de velden, volgens ons wordt er rijst verbouwd, maar ook de vogels hebben er een prachtig gebied.
De weg werd steeds slechter en auto kwamen we haast niet tegen. Maar uiteindelijk zagen we water.
Het is niet zoals in Scheveningen waar je je auto een of twee km voor de kust moet parkeren, maar hier rijd je gewoon het strand op.
Het waren twintig grote stappen en ik stond in zee.
Het was trouwens heerlijk water. Ook stonden op het strand 30 picknickbanken en er waren nog 10 bbq. Er waren nog drie andere stellen en wij en dat was het.
We zaten in ons T-shirt te eten aan de picknicktafel.
Hierna toch nog maar even schelpjes gezocht.die staan nu in de " bijkeuken"
We hebben de terug tocht weer aangevangen maar besloten een rondje er van te maken. Dus via ....
Onderweg zag ik aan de weg wel een wit stoeltje staan, daarna nog een en bij het derde stoeltje wist ik wat hier aan de hand was. Jullie ook?
Daarna met haarspeldbochten, ver gezichten en dorpjes die zo tegen de berg zijn aan geplakt langs gereden.
We waren rond 18.00 uur weer terug op de camping.
Hierna nog heerlijk van de zon genoten en van een glaasje witte wijn.
Rond 20.00 uur hebben we soep, pasta met salade en stokbrood gegeten.
Nu om 22.10 uur zitten we nog buiten, we hebben wel een lange broek asn en een sweaters maar nog wel op blote voeten in de teenslippers.
Het is ondertussen wel donker geworden, maar daar heb je met een ipad geen last van.

Tot morgen