Maandag 26 mei

26 mei 2015 - La Fresneda, Spanje

We hebben weer eens geslapen op een luchtbed. Dit keer wel iets hoger maar toch. Het oppompen is een fluitje van een cent. Je steekt de stekker in het stopcontact, even wachten en klaar is Kees.! Jan heeft niet zo goed geslapen, zijn teen doet nog steeds zeer. Gister heeft Jan zijn teen gestoten aan een steen tijdens het opzetten van de tent. Er kwam veel bloed uit en van de buurvrouw hebben we een pleister gekregen. Ik was vergeten om een verbandtrommeltje mee te nemen. Het was wel een koude nacht. Gelukkig slapen we onder ons eigen dekbed. Vanmorgen rond 9.00 uur wordt het brood bezorgd dat je de dag ervoor besteld hebt.Je kunt dit aangeven op een papier dat hangt in de washokken. Er zijn campinggasten op de camping die een drone hebben en die maken vanmorgen een filmpje van de camping. Dit filmpje komt dan straks op de site als extra beeldmateriaal. We moesten gelijk aan Kim denken. We hadden als ontbijt: twee soorten jam en sinaasappelsap. De aansluiting op de gasfles past niet, dus vanmorgen maar even opstap naar Valderobres om te kijken of we een adere aansluiting kunnen krijgen. Vandaag ook nog boodschappen doen en genieten van de zon. De gasaansluiting hebben we uiteindelijk gevonden.in een onooglijk winkeltje maar hoe verder je in de winkel komt, hoe meer er te koop is. Maar ook boven is er nog een afdeling met allemaal ijzerwaren. Haast moet je niet hebben want iedereen heeft genoeg tijd. Ook de supermarkt bezocht, eten in geslagen voor een paar dagen. Bij de kassa hadden ze weer geen haast maar ook de klanten die in de rij staan hebben alle tijd. Ook een drogist bezocht voor nagellak en natuurlijk moest ik ook nog aceton hebben. Leg dat maar eens uit in het Spaans. Maar het is gelukt, ik liet mijn nagels zien en de een signorita aan gesproken. Thuis gegeten en daarna lekker van de zon genoten, nou ja Jan eert de schaduw maar opgezocht anders wordt hij zo rood als een kreeft. Het koken op de nieuwe kookstelletje is een uitkomst. We hebben vanavond rijst, met rode saus met daarin ui, knoflook, worst en sperziebonen gehad met sla. Als toetje een heerlijk puddinkje. Na de afwas Konden we nog buiten zitten maar wel met een trui en een lange broek aan. Soms komt er een windvlaag voorbij. Maar met de lamp op de koelbox houden Wij het buiten nog wel even uit. De sterren stralen weer, ik zal er op een avond een foto van maken. Morgenvroeg gaan we lopend naar la fresneda, er is markt en kunnen we gelijk het mooie dorpje op de heuvel bekijken. Tot morgen.