Woensdag 27 mei

27 mei 2015 - La Fresneda, Spanje

Vandaag Is het de bedoeling om naar La Fresneda te lopen.
Eerst gegeten en daarna de wandelschoenen aangetrokken.
We moesten bovenlangs bij de camping en moesten de steenmannetjes volgen. Het eerste gedeelte was vrij steil en we moesten nog twee rotsklimmingen doen.
Daarna de weg vervolgen en op de groene stippen letten. We zagen onderweg prachtige vergezichten. Op een geven moment waren we de groene stippen kwijt. We zijn een weg in gelopen maar we vertrouwden het niet en zijn toch de andere weg maar ingegaan. Groene stippen.....nergens meer te bekennen.
We zijn het dorp la Fresneda ingelopen en op een gegeven moment kwamen we op het plein waar de markt was.
Een groenteboer, kleding, schoenen, dekbedovertrekken.
Bij de groenteboer hebben we kersen, druiven en wilde perziken gekocht.
Op het pleintje koffie en thee gedronken.
Daarna bij een bakker, bijna niet te vinden, een heel klein winkeltje, heerlijke dingen gekocht.
Daarna op naar het hoogste punt van het dorp, de kerk.
Bij de kerk de heerlijke broodjes opgegeten. Dat is nog wel eens voor herhaling vatbaar.
Daarna zijn we weer teruggelopen. Kwamen weer op bekend terrein. Met de kaart in de hand zochten we naar de kleine route. Bij een kruising zagen we plotseling op een steen een letter A geschilderd. Hier hebben we de kleine route opgepakt. Het was nu veel warmer geworden en er was weing schaduw. Rond de klok van half drie waren we weer op de camping. Voor het avondeten wilde Gerda koude pasta en dit was ook wel handig om morgen mee te nemen, zodat we dus nu begonnen met de voorbereidingen. Nadat het eten klaar was heeft Gerda nog gekleurd en Jan is begonnen in het boek over Napoleon. Na het avondeten hebben we gezamenlijk afgewassen en zijn daarna weer het begin van de ochtendwandeling gaan lopen om een paar leuke foto's te maken van de zonsondergang. Iets na negenen waren we weer bij de tent. Voor morgen weer brood besteld en straks lekker slapem om morgen uitgerust aan de tweede wandeling te beginnen.