Pamplona overnachting

24 mei 2015 - Pamplona, Spanje

Zondag 23 mei.

Allebeide hebben we goed geslapen. Er kon helaas geen raam open omdat we op de begane grond sliepen. Na het eten gisteravond en nog even het reisverhalen geschreven daarna sliepen we allebeide zeer snel.
Vanmorgen in de ochtend naar het toilet. Deze was net schoongemaakt.
We hebben ons allebeide gewassen bij de wastafel. Vanavond gaan we wel douchen.
Na het ontbijt van 2.65 euro. Zie foto zijn we om 7.22 uur vertrokken in zuidelijke richting.
De zon scheen en het was 11 graden.
We moeten nog 1426 km., en nemen nu de autoroute du nord. Om 8.51 uur naderen we Parijs. We missen een afslag en gaan dwars door Parijs. Gelukkig is het druk maar niet te druk. Het kost ons 20 minuten om van de ene kant Parijs naar de andere kant te komen.
Bordeaux is nog 200 km om 11uur en het is inmiddels 20 graden.
Om 12.00 uur, is het bewolkt en hebben we net de plaats Toers gehad.
Lunch hebben we gehad om 13.00 uur op een picknickplaats. " aire de routine
pompons. We hebben buiten het broodje opgegeten, maar onder de boom was het wel fris.
Zoals het nu lijkt kunnen we om 17.30 uur bij de Spaanse grens zijn.
We rijden deze route alleen op peage.
Om 15.15 zijn we bij Bordeaux. We hebben de zon vol op de ruiten. Buitentemperatuur is 26 graden. San Sebastián is nog 199 kilometer.
We rijden nu door een heel vlak gebied. Le landes. Het is er vlak en je ziet heel veel aangelegde bossen en akkerbouw.
In de middle of nowhere staat ineens een bonduelle fabriek. Vanaf Spanje komen ons al heel wat vrachtauto's tegen. Aan onze kant staan ze allemaal op de parkeerterreinen. Een goed idee om al vanaf zaterdag te vertrekken richting Spanje.
Dan zijn we plotseling in Spanje. De natuur wordt ineens anders, ruiger. We rijden even verkeerd omdat we niet goed lezen maar weldra zijn we weer op de goede route. We besluiten om nog even te tanken. De diesel kost hier 1,19. Scheelt al gauw 15 cent per liter met Frankrijk. Jan probeert in zijn beste Spaans de juffrouw duidelijk te maken wat hij wil. Je hoeft hier niet zelf te tanken. Na de ruiten schoongemaakt te hebben vervolgen we onze weg richting San Sebastiaan. We rijden door de wolken, andere automobilisten hebben hun mistlamp aan. Wij moeten eerst maar eens in het boekje kijken om te zien hoe wij onze mistlamp activeren. Gelukkig vinden we dat gauw. Het is best wel eng om te rijden zonder dat je twee meter voor je ziet wat er gebeurt.
We besluiten om in Pamplona maar een hotel te zoeken. Dan moeten we morgen nog een kleine driehonderd kilometer rijden.
We besluiten om in de drie koningen te gaan overnachten. Prijs is aangenaam. 69 euro voor een nacht en 15 euro voor een parkeerplaats. Onze automwordt door de butler naar de parkeerplaats gebracht. We besluiten om hier te overnachten.Hotel Tres Reyes. Zevende verdieping. Zeer mooie kamer, een heel verschil met gisteravond!!
!Een of andere domme Oostenrijker rijdt ons zowat de deur uit de auto, het gaat gelukkig net goed.
Na een wandeling door het mooie Pamplona besluiten we te gaan eten in het restaurant van het hotel. Om half elf zijn we uit gegeten en gaan we na het douchen op bed. Morgenvroeg gaan we hier ontbijten en leggen we de laatste kilometers af naar de camping.
De vakantie kan gaan beginnen.

Tot morgen.